onsdag 23 januari 2013

"Vi ska ut å gå idag mitt lilla fejs å jag."

Mamma brukade sjunga den sången med oss när vi var små. Jag tror inte att hon hittade på den utan att det faktiskt är en riktig sång... Kanske någon känner igen den? Tror att nån strof var typ "ögona å örona, näsan å kinden med"... 

Hursomhelst, här är det i alla fall tre små fejs som är ute och går ganska mycket om dagarna. Man går till poolen (idag två gånger), till närbutiken och köpcentrat, man går till tisdagsfikat och för att köpa frukt och grillkol. Så det blir en promenad på totalt 1-2 timmar de flesta dagarna. Ja det förstås, Will går ju inte, han sitter i bärselen. Men han är stormförtjust i det! Bara han får en "jajaa" (=flower) i handen när vi kommer ut på gatan så är han väldigt nöjd sen. Och när vi går förbi trädet med de många fina gula blommorna pekar han och säger, typ, "titta".

Vi är väldigt glada för de här promenaderna. Dels är det ett bra tidsfördriv sen är det en trevlig gemenskap för vår lilla familj. Vi får både göra av med energi men också fylla på med ny, och framför allt är de nog nödvändiga med tanke på våra inte enbart nyttiga kvällsmysfrosserier ;).

Den bästa promenaden är nästan den när vi ska gå hem från tisdagsfikat. Då står inte solen lika högt längre och vi kan gå mycket i skuggan, jätteskönt. Och sen vet man ju också vad som väntar vid målet - tisdagspizzan!







Hoppas ni där hemma får lite tid emellanåt till att promenera, åka skidor, gymma eller bara sitta i soffan - vad helst ni må föredra! Kram // Sandra & Johan

6 kommentarer:

  1. visst är det där en sång... fast jag kan den knappt!
    Låter härligt med massa promenader, hör att det blir till att odla fina blommor i trädgården i framtiden! :-)
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja och där får vi nog ta hjälp av er... Vi är ju inga landskapsarkitekter precis med det VET vi att ni är :). Kram!

      Radera
  2. Härligt med lite Robert Broberg....

    SvaraRadera
  3. Hej på er, alla tre :)

    Vi har tänkt på er emellanåt under en lång tid och fick för ett litet tag sedan veta att ni har en blogg. Skoj :) Nu har vi läst ikapp och fylls av en massa känslor som för min del (Pernilla) ger tårar i ögonen. Hormoner i omlopp skulle en del säga, en naturlig reaktion på er äkthet säger jag :) Nu har vi hoppat på ert tåg och kommer följa er och hoppas även vi kan höras framöver :) Kramar // 3 Olaussons, som snart blir fyra...

    Fresten, klart vi kan texten :) Vi ska faktiskt ut idag mitt lilla fejs å jag. Alla dubbelhakorna, näsan och kinderna. Munnen här och håret där, ögon å öron, ja! Vi ska faktiskt ut idag, mitt lilla fejs å jag. Titta på mitt bleka fejs, titta på min lugg, va. Bäst jag smetar på nåt grejs, creme och ögonskugga. Tiden får ej bli för lång, nu får jag va rask. Om jag ska bli klar nån gång med min ansiktsmask... osv... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att höra från er! Tänkte faktiskt på er häromdagen, att vi skulle mejla er å kanske skicka nån liten bild :). Så det kommer!
      Jätteroligt att ni vill följa oss. Önskar er allt gott och all välsignelse. Vi hörs!
      // Kram

      Radera
  4. Gott att höra att ni har det bra alla tre. Här råder avslagen fredagskväll. Endast skribenten är vaken;) Hälsa så gott till quiltmannen när ni går er nästa promenad! Kramar

    SvaraRadera