tisdag 16 juli 2013

Mer jul.

Bli inte arga på oss nu... men vi längtar till jul. Den behöver inte komma på studs men vi ser verkligen, VERKLIGEN fram emot den! Det har säkert att göra med att vi liksom blev "snuvade" på julen sist, åkte ju hit precis en vecka innan. Nu kan julstämningen dyka upp lite när som på dygnet. Så nästa gång kommer vi att vara supertaggade, vi vill ha extra allt! "Mer Jul" helt enkelt.

"Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor.
Bjällerklang 
som ackompangemang
på alla julens skivor"

Jag vill ha julaftonsmorgonsfrukost,


pepparkaksbrownies och amaryllisar,


och jag vill framför allt ha massor med tid med nära och kära.

Så i sann jul-anda har jag börjat köpa julderkorationer. En ängel i rostig plåt som redan befinner sig hemma i Sverige, den köpte jag på ett ställe som heter Amani. Det är kvinnor som gör hantverk. Sen har jag också köpt några julgranskulor av vår städerskas vän som pysslar och hantverkar. Man får ju passa på.


Nog om jul, nu är det sommar. Hoppas innerligt att ni får lite fina sommardagar där hemma! Här var vintern kort, den varade bara i tre, fyra veckor. Det sägs att det brukar vara kallt i juli också men vi har mest strålande sol och temperaturer på 27-28 grader. Så poolhänget har börjat igen. Skönt! Det är visserligen bara lillknatten som ger sig i i det ännu kalla vattnet, vi badkrukor lapar mest sol och doppar fötterna när det blir lite för hett. Men njuter gör vi i alla fall. Och på eftermiddagen är det lite extra skönt att slappa på gräsmattan.




Oavsett väder där hemma så hoppas jag att ni får lite lata dagar. Det gör gott för själen och är nyttigt för kroppen. Vi vet, vi har haft semester i sju månader nu ;).

Många kramar // Sandra & Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar