måndag 5 augusti 2013

the Silverlining.

Eller "Guldkanten" som vi säger på svenska. Anledningen till att vi valde "kodak Momtents" som namn på vår blogg var för att vi ville ha den inställning att vi i varje dag kan hitta något fint eller positivt vi varit med om. Något som är värt att spara i bild eller ord. Även om det finns dagar som kan vara hur tuffa som helst så vill vi försöka fokusera på det som är bra, det som är positivt. Faktum är att bloggen har hjälpt oss att göra just det. 


Jag vill dela med mig av några saker - vardagliga saker - som sätter guldkant på vår tillvaro just nu. Lite "kodak Moments".

Will har "potty-time" några gånger om dagen. Då händer det att vi samtidigt kör lite Spa - manikyr, pedikyr och insmörjning. Han gillar det :). Och så gillar han att leka med vatten förstås. Så att var med oss och diska är numera ett måste. Ibland kommer han bärandes på pallen - då har disk-andan fallit på!


Ibland händer det att jag går på Zumba. Det ger både energi och glädje. Nu är det så att instruktören ska gå och gifta sig i höst så då har han tryckt upp en t-shirt man kan få köpa och då går vinsten till att bekosta hans bröllopsfest. Fiffigt?


På eftermiddagen brukar vi turas om att gå ner till gymmet en stund. Så cross trainern och jag, vi är väl inte BFF precis men ganska tajta :). Det bästa med den stunden är att få sätta i hörlurarna i öronen och peppas och inspireras till musiken som spelas. Love it.


Det finns en inredningstidning, "SA Home Owner", som jag slänger mig över så fort ett nytt nummer kommit ut. Det är ett sydafrikanskt magasin som vi ofta har köpt när vi varit där men till min (och min mammas) stora glädje finns den att få tag på även i Kenya.


Popcorn - det är ju bara hur gott som helst! På helgerna unnar vi oss många sådana, vi har hittat en sort som är väldigt fluffiga och stora. Nästan som "boom corn", ni som har sett Nicke Nyfiken...


Att spendera tid med de andra adoptionsfamiljerna här nere, det förgyller vardagen. I lördags var vi på "Hej då"-fika för familjen Kullgard som lämnar Kenya i morgon. Det innebär att vi nu är den familj som har varit här längst. Obegripligt.
Will & Sally såg till att ta vara på stunden :).



Sverigebesök är sådant som verkligen förgyller vardagen.
Vi är smått överlyckliga av den anledning att för par veckor sen blev det klart att vi får ett besök till! Snart ska vi få möjlighet att krama om Pontus & Lydia riktigt ordentligt. Och skapa nya Afrika minnen tillsammans. 


Och sist men inte minst så har vi ju myskvällar. Varje kväll! Vi  lär väl knappast kunna ha den lyxen lika ofta när vi är tillbaka i Sverige så därför uppskattar jag dem extra mycket nu.



Ta gärna en minut till att fundera över vad du har haft för "kodak Moments" just den här dagen. Jag hoppas och tror att du kan hitta någonting.

Nu börjar vår måndags-myskväll. Jag hoppas att även ni ska få möjlighet att njuta en stund denna afton.

Kram på er // Sandra & Johan

1 kommentar:

  1. vilka härliga stunder ni har... det gäller att kunna se guldkanten i vardagen!
    Bloggar om ett av mina moments idag, en treårings visa ord... tänk vad ni har att se fram emot! :-)
    Kram på er vänner!

    SvaraRadera