torsdag 8 augusti 2013

My Will Our Will God's Will

Det var en sen måndagseftermiddag i november. Närmare bestämt den 26:e. Vi hade bestämt att vi skulle ta en kopp kaffe tillsammans i ledningsgruppen på Willys i Vetlanda. På väg upp till fikarummet ringer Sandra och säger "code: black" det första hon gör. Jag fattade inte alls vad hon menade eftersom jag helt hade glömt vad code: black var för något. Vi bestämde i ett tidigt skede när vi skickat in våra papper till adoptionscentrum att när vi väl fick beskedet så skulle vi använda oss av den koden för att den andre skulle veta att det var läge att gå undan för att prata ostört. Nu var jag själv och frågade därför Sandra vad hon menade. Vi har fått en pojke säger hon då! Jag blev helt chockad och gråtfärdig på samma gång. Mycket känslor i omlopp kan jag säga. Det kom så väldigt oväntat eftersom vi gick och väntade på NAC - besked som är ett förhandsbesked på att vi snart ska få ett barnbesked. Det kom aldrig till oss. Vi fick alltså barnbesked direkt pang bom. Tidigare på dagen hade jag därför sagt lite självsäkert till min regionchef Stefan "det är lugnt, vi klarar både julförsäljningen och bokslutet vid nyår innan vi åker". Jag fick därför krypa till korset och ringa upp honom och meddela: "vi måste åka innan jul". Ok då löser vi det säger han då. Man kan verkligen säga att både jag och Sandra har väldigt bra arbetsgivare i Willys och Myresjöhus som visat stort tålamod och varit förstående för denna lite märkliga process att inte veta vare sig när man ska åka till Kenya eller när man ska komma hem. När de här samtalen var över skulle jag då äntligen släntra in till ledningsgruppfikat. Jag satt tyst i några minuter innan jag kunde säga något. Men helt plötsligt säger jag bara: jag har blivit pappa. Det som var lite komiskt i det hela var att vi redan innan hade planerat en presentation av min ersättare som butikschef på tisdagen, dagen efter alltså. Vi tyckte att vi var ute i god tid med planeringen... Men det räckte i alla fall:-)
Med spänd förväntan öppnade vi senare den kvällen mejlet med information och bilder på vår pojke. Från den dagen var han vår.

Idag den 8:e augusti blev han vår även juridiskt. Ja det är sant, vi har äntligen fått vårt judgement!!!














Jag skulle vara vid rättssalen klockan 14:30 för att ta emot vårt judgement. Men då var det inte en människa i korridoren utanför. Då blev jag lite nervös att vi inte skulle få det idag heller. Men fem minuter senare kommer en man och frågar om jag är Mr Cederholm. Han sa att domaren inte är i rättssalen idag, men att han kan ta emot oss på sitt kontor. Sedan följde ytterligare väntan innan vi till sist fick komma in och buga inför den store domaren. Han skrev på vårt domslut och då kände jag en väldig tacksamhet för första gången till domaren, som annars har fördröjt vår process med flera inställda möten. 

Idag har vi firat med middag på restaurang och mys hemma i soffan med fruktsallad och glass. I kväll väntar även en påse ostbågar som kom hit tillsammans med familjen Grahn i början av maj. Den som väntar på något gott... Ja vi har fest!!!


Så varmt tack till alla er som har tänkt på oss inför den här dagen. 
Och tack Gud.


Kram // familjen Cederholm

11 kommentarer:

  1. Stort grattis till er! Nu kan ni börja nedräkningen till hemresan! Fina bilder på er lille prins! Äntligen kan ni visa bilder på honom offentligt. Vi längtar till den dagen!
    Njut av er familj och ta hand om varandra, lev i nuet, kramar från Fam. Fredriksson

    SvaraRadera
  2. GRATTIS WILL TILL ATT DU HAR FÅTT VÄRLDENS BÄSTA PAPPA OCH MAMMA!

    Grattis även du Johan och Sandra till världens finste kille :)

    När jag läste detta inlägg och efter ett tag förstod jag att allt var klart och att nu återstår bara hemresan till det fina vita huset i Landsbro.
    Jag blev så väldigt glad för eran skull så jag grät en liten skvätt för er Familjen Cedrholm!

    VÄLKOMNA HEM TILL SVERIGE OCH LILLA LANDSBRO!!!

    SvaraRadera
  3. Underbart... vad fint du skriver Johan!
    Kram till er alla...

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅÅHhhh! Tårarna bara spruuuutar!!!! Thank U Jesus, thank U Jesus, THANK U JESUS!!!!!!
    Tack för att ni åkte ner & hämtade er lille söte son till vår familj, älskar honom redan!!!
    Massor utav pussar & kramar ifrån heeela fam Truedsson!

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis, så underbart!
    Det knottrar sig och tårarna rinner! Att få barn genom är adoption är så stort, tänk att det kan bli så rätt. Nu är snart er långa resa över o en ny resa börjar: resan genom livet tillsammans som en familj, hemma i Landsbro.
    Stor Kram från familjen Junge

    SvaraRadera
  6. Äntligen! Vad roligt för er! Så söt han är. :) välkommen till familjen!

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att höra! Vilket jättefint inlägg, både text och bilder! Will är ju fantastiskt söt! Grattis till ert judgement! Det är en dag man aldrig glömmer.
    Massor av kramar från Linda, Mathias, Movitz o Emma

    SvaraRadera
  8. Stora grattis!!! Ser fram emot att träffa hela familjen.
    säger som hästmannen "Va gla ja blir"

    SvaraRadera
  9. Äntligen klart! Vad ni har väntat och kämpat för detta. hoppas det inte dröjer för länge innan ni får åka hem till Landsbro. Grattis.

    SvaraRadera
  10. O vad glad jag blir, och tåröjd. Glädjer mig så med er och eran jätte söta pojke. Ser fram emot att träffa er igen här i Landsbro. KARIBU NUMBANI.

    SvaraRadera
  11. Underbara familj!!!
    Tårarna bara rinner när jag läser allt och ser alla underbara bilder!!
    Tänk att ni äntligen är en familj även på pappret nu. Måste kännas hur underbart som helst!!!
    Ett stort Grattis till er lille goa och söta Will!!!
    Vi ser verkligen fram emot att få träffa er sen när ni kommer hem. Njut den sista tiden nu och välkomna hem!!
    Kramar till er alla tre!
    Stefan Hanna Elias

    SvaraRadera