lördag 4 maj 2013

Celebrate Life.

I veckan har både ni och vi firat in den svenska våren och som vi har förstått det så verkar den vara på gång på riktigt nu. Underbart och absolut värt att firas.


Vi firade in den en dag senare än er, den 1:a maj, på svenska skolan här i Nairobi. Väldans trevligt var det med allt som hör valborgsmässoafton till. Skillnaden var väl bara att man här inte behövde frysa alls och istället för att majbrasan råkar sprida sig till någon stackars tall var det här en stackars palm.
En liten bonus var att det svenskägda bageriet "The BakeMakers" fanns på plats och sålde bl.a. min mans favorit bland favoriter - Wienerbröds 8:or. Två sådana fick följa med oss hem.




Jag blev alldeles nostalgisk när vi handlade på Nakumatt härom sistens, hittade spelet "Racko" som jag spelat så många gånger back in the days. Så jag köpte det :). (Perfekt nu när ni kommer, Dc å Mia, ett nytt spel att grotta ner oss i.) 


Än så länge står det 2-1 till Johan... men jag leder i alla fall magiska-pussel-betningen. Will fick ett djurpussel av sina kusiner när de var här och när man lägger ner exempelvis fisken där fisken ska vara så uppstår ett ljud som låter som en fisk (ni vet, "bubbelibubbel"). Dock är det så att varje kväll när vi ska gå och lägga oss och släcker lyset i vardagsrummet, ja då uppstår plötsligt ett av de där djurlätena från pusslet! Helt random, det finns liksom ingen logik i vilket ljud som kommer. Så nu har vi börjat slå vad med varandra innan vi trycker på lyseknappen. "Jag tror på hästen", "ok, då tar jag marsvinet" osv. Och igår var första gången någon av oss fick rätt. Tack hunden! 1-0 till mig.

När vi var på barnhemmet sist så fick vi med oss den här.


Den fick Will (Seth) när de firade hans 1-årsdag. Jag blev alldeles lycklig över att han faktiskt fick något på sin första födelsedag, något alldeles eget som han har kvar som ett minne av just den speciella dagen.
Johan å jag passade också på att köpa var sitt armband i receptionen med orden "Celebrate Life" på. Fint.


En av adoptivmammorna här nere, Linda, har gjort den här vackra boken. "Fantastiska Jag".




Det är en sån där "mitt-första-år" bok fast för adoptivbarn. Så istället för att den handlar om mina första dagar i livet så handlar den om min första tid med min familj. Den är underbar och kan varmt rekommenderas!

Tänk egentligen vad många Fantastiska Jag det finns... och du är en av dem! DET är värt ett "Celebration" tycker jag.

Stor kram // Sandra & Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar