lördag 25 maj 2013

Rik.

Vad rik jag känner mig. Rik på vänner, på omsorg, på erfarenheter och efter den här veckan rik på massor av nya upplevelser.

Varje gång vi går förbi den här skylten (och det är många gånger) säger Johan "Alltså, vi bara måste gå dit någon gång. Kött på Brasilianskt vis ska ju vara så bra!"


Härom dagen fick vi möjlighet att följa med ett helt gäng vänner till restaurangen. Lekparken fick godkänt, allra helst gungbrädan. Tillsammans sjöng vi "gung, gung, gungeligung" så mycket vi orkade.




Maten fick också godkänt fast vi hade kanske önskat lite mer kryddning. Men det var en lite härlig upplevelse just att servitörerna med jämna mellanrum kom med olika sorters kött på olika spett och så kunde man bara välja och vraka hur mycket man ville ha av varje sort. Nötkött, lamm, korv, kyckling, krokodil... Ja, krokodil. Nej, det var inte så gott. Men jag har åtminstone provat!



Jag gjorde mitt andra Zumba-pass i veckan. Jag förundras över instruktören, hur mycket energi och hur lite leder han verkar ha! Åh, vad svensk jag känner mig. Men oh, så roligt det är :).



2-års kalas har vi också hunnit med. Med jordgubbstårta å allt!



Tillsammans med några vänner besökte vi "David Sheldrick Wildlife Trust". Ett slags barnhem för föräldralösa elefanter. Vi såg dem få mat och krypa runt i lervälling, och söta var dom. 






Idag har vi med ett stort gäng andra familjer varit på järnvägs-muséet och där skulle vi åka mini-tåg. Haha, ja bättre kunde man inte benämnt det! Skoj hade vi iaf. Dealen var 4 varv, sen fika-paus och sen 4 varv till. Pausen var till för att vi inte skulle bli snurriga och åk-sjuka och det var faktiskt en risk som fanns.






Här är loket som användes vid inspelningen av filmen "Out of Africa" om ni har sett den (Meryl Streep och Robert Redford). Lok nr 301.



Vi avslutade med Meze-lunch på en Libanesisk restaurang. Även här fanns till barnens förtjusning en lekpark. Det är något Kenyanerna är bra på, ofta finns det någon slag lekpark i anslutning till restaurangerna. Idag var det i form av hoppborg och roliga snurr-tunnel-rutschkanor. Vi hade en kille som kvittrade av förtjusning :). 



Igår kväll var det "girl's night out". Väldigt mysigt hade vi, med inslag av god mat, Italiensk glass, tusen och en natt och "Euphoria". Och så förstås massa härliga samtal.
Och i kväll är det således  grabbarnas tur. De har valt att spendera den framför finalen i Champions League och jag tror att de är väldigt nöjda med det.
Så här sitter jag med te, choklad och tjej-film och ett snarkande pyre i rummet intill. Och jag är helnöjd med min lördag kväll :).


Hoppas du är det också!

Kram // Sandra & Johan

1 kommentar:

  1. låter som en härlig dag.. Innan ni åker hem måste ni testa att åka på etiopisk resturang om ni inte redan testat. Den maten är helt annnorlunda en den kenyanska- eller annan mat för den sakens skuld,,, Ganska stark och man väljer "mixed dishes" samt etiopiskt vatten om dem har. Hmm.. tamu sana.

    Önskar dig annars en god Morsdag i morgon sandra. Kram

    SvaraRadera