fredag 26 april 2013

På en liten ö.

Vardag igen. Sätter mig ner och minns tillbaka på de senaste dagarna och känner mig rik på nya erfarenheter och massor med goda minnen som jag har att ta med mig.

För det första så har man ju funderat om och om igen på hur en hearing kan tänkas gå till och på hur vi, men kanske framför allt Will, skulle klara av den. Det gick bra och vi kan sätta "check" efter första punkten.



Sen reste vi iväg till den här lilla paradisön kallad Lamu. Varmt, seafood, väldigt olikt Kenya i övrigt, idiot-bugs med vansinnigt högt ljud på, 6000 åsnor (finns endast 2 eller 3 bilar på ön), sand, frukt, snäckor, båt, samosas är ord som beskriver våra dagar.

Med båt tog vi oss från den stora ön där flygplandet landade till den mindre ön Lamu, och Shela Village där vi skulle bo.






Så mycket tid som möjligt spenderade vi på den underbara stranden.









Johan och jag är egentligen inga stora fantaster av seafood men ska man äta det nån gång så är det ju på en plats som denna. Så det gjorde vi, med undantag för en kväll då vi bjöds på Swahili mat hemma hos Ali Samosa.






En eftermiddag tog vi båten till Lamu town för att se staden. Där, precis som i Shela, ligger husen tätt, tätt och det går åsnor här och var. Men staden var väldigt mycket skräpigare än "vår" lilla by. Och äldre.

Lamu Town:




Shela Village:





Så, efter fyra väldigt mysiga dagar var det ändå dags att åka hem.


Skojja bara ;). I den här tog vi oss hem, tillbaka till civilisation och ett klimat där det går betydligt mycket lättare att andas.




Och nu är vi tillbaka till det normala igen då vi i natt vinkade av våra kära gäster. Vi saknar er redan, Julia och Henrik, och vi är själaglada över att få ha er i våra och nu även Will's liv :).

Vi önskar er alla en go' helg med vår i luft och sinne!

Kramar // Sandra & Johan

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder och va underbart ni har det! Saknar er här hemma... Idag blir nog en dag i ateljén och Joche ska sitta i grävmaskinen. Undrar vem som får det roligast?? Kram på er alla tre

    SvaraRadera
  2. Åh vad bilder och film vi har tittat på idag, så mysigt att se er, och vilken liten charmig kille han är Will. Nu har vi en mycket nöjd dotter här hemma, efter 2 underbara veckor hos er.

    SvaraRadera
  3. åh! och jag är själaglad över att jag hade möjlighet att komma och hälsa på er! Jag saknar lite att ha en liten kille gosande vid benen, haha ;)
    nu fortsätter vi be att ni ska få åka hem snarare än ni tror o hoppas!
    kramar

    SvaraRadera