torsdag 11 april 2013

Drömma går ju.

Att drömma och fantisera, det gillar jag. Allt från dagdrömmeri till visioner. Jag har gjort det som liten och jag gör det fortfarande.
Johan har alltid sagt att jag har massor med drömmar och han har inga. Men det har jag inte trott på. Han har drömmar och visioner, han har bara inte vetat om det. Så jag hoppas och tror att jag har lärt honom ett och annat ;).

Nu när vi går på våra promenader är det ypperliga tillfällen till att drömma å fantisera tillsammans. Det handlar om allt möjligt: plaster vi skulle vilja se, människor vi vill träffa, upplevelser vi önskar få, saker vi vill göra, framtidsvisioner, ja vi är till och med materialistiska emellanåt och fantiserar om saker vi skulle vilja ha.

Visst finns det en fara i att bara drömma, det är lätt att glömma bort att leva i nuet. Det är en balansgång man får jobba på. Men drömmar är bra. Allt ifrån simplaste lilla pyttefantasi till drömmar man på riktigt önskar ska gå i uppfyllelse. Och så får man stanna upp emellanåt och inse att en och annan av de där drömmarna faktiskt har slagit in! Ibland lever vi till och med mitt i den :).

Såg ett citat häromdagen som jag fastnade för, kan helt klart tillämpas till en viss typ av drömmar:

"If your dreams don't scare you,
they aren't big enough"



 God natt gott folk, sweet dreams :).

Kram // Sandra & Johan
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du skriver, Sandra! Det är viktigt att aldrig sluta drömma, och viktigt att våga...!
    Sov gott, kram...!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt att kunna drömma och att de ibland också förverkligas! Kramar till er

    SvaraRadera