söndag 17 juli 2016

Obeskrivligt.


Jag har nästan medvetet dragit ut på att skriva 
det här inlägget för jag har inte lyckats
hitta orden för att beskriva det vi har varit
med om. 
Det att för fyra dagar sedan räcktes det
över en liten tjej i min famn som plötsligt bara är vår.
Det att den lilla tjejen redan har funnits i ett och ett
halvt år och skapat sig en personlighet, en vilja
och egna erfarenheter. Det att hon ser ut att inte
ha en aning om vad som nu händer henne och för hur länge
det ska vara så. Det att jag önskar jag visste
hur jag ska nå fram till henne, kunna vara hennes tröst och 
få henne att förstå att vi är hennes för alltid och 
hon är vår, med allt vad det innebär. 
Det att få det lilla livet förstå att vi älskar henne. 
ÄLSKAR henne.
Det att min högsta önskan är att hon ska få känna sig trygg.
Ja, hur beskriver man det i ord?


Jag vet bara att jag ska ta en dag i taget
och lägga resten i Guds händer. 
Och att när jag lägger mig i kväll och hör sussande ljud från två små varelser så kan jag skatta mig som en av världens
mest lyckliga.

Kram /Sandra


2 kommentarer:

  1. Det är underbart att få höra hur lyckliga ni är med Er nya familjemedlem! Att helt plötsligt bli 4 i familjen måste vara obeskrivligt. Hoppas ni får en härlig vistelse där ni är och att lilltjejen snabbt känner trygghet hos Er. Men det tvivlar jag inte ett dugg på. Ha det gott//Nives

    SvaraRadera
  2. Guds välsignelse över hela familjen och allt gott i fort sättningen. Kram från Åsa-Lena N-sjö

    SvaraRadera