fredag 14 juni 2013

Ett djupt andetag.

Idag hade jag tänkt att skriva lite om vårt sista besök i rätten som vi har väntat på ett tag. Men igår kväll vid klockan 20:00, när jag plockade fram mina skor för putsning ringde vår advokat och sa att vi hade blivit bortplockade från listan. Domaren tyckte att det var för många fall och behövde ta bort något/några ärenden. Känns ungefär som ett rejält fridyk, man har liksom inte mycket luft kvar i kroppen. Men nu har vi snart deppat klart och är redo för vår nya tid om 2 veckor. Då har jag i alla fall tid på mig att få ordning på skorna.

Jag ser verkligen fram emot att komma till Sverige och visa Will vart han ska bo de närmsta åren. Jag tror han kommer gilla vår stora trädgård. Jag tror också att han kommer vara väldigt intresserad av trädgårdsarbete. Det verkar redan som om han har fått upp ögonen för det intresset. Kanske är det önsketänkande, eftersom hans mamma och pappa är mindre begåvade på det området. Will kommer nog göra farfar sällskap när han sköter om trädgården, för så är det faktiskt. Han är vår trogne trädgårdsmästare. Men nu har vi fått fler förebilder i fam Josef Hugosson, när det gäller trädgårdsarbete. Med andra ord finns det många handledare som kan lära Will det inte vi kan!






I går lät jag och Will mamma gå och shoppa lite under tiden Will hade sin dagliga middagslur. Överenskommelsen var sedan att vi skulle komma och godkänna plaggen innan köpet/köpen skulle ske. Men mamma var ju inte riktigt klar när vi kom, så vi fick hitta på lite aktiviteter under tiden. 



Först lärde jag Will att man kan krypa in i provhytten till mamma. Det jag inte tänkte på var att det inte är riktigt lika lätt för pappa att hämta Will om man kryper in hos grannen. Särskilt med tanke på att alla personer som provade något plagg den stunden var tjejer. Men lyckligtvis hann jag haffa honom innan det var för sent... Sedan finns det ju så många roliga speglar på sådana ställen. Dessutom sitter de i en mycket bättre höjd än hemma.

Sedan fick Will agera smakråd. Det gjorde han riktigt bra!


Efter allt shoppande hade vi förtjänat en banan innan det var dags för den dagliga promenaden. Den blev lite kortare än vanligt eftersom vi säkert måste hinna hem innan det blir mörkt. Här blir det mörkt klockan 18:45. Det är väl lite tidigare än hemma så här års har jag för mig?


Nu ska vi gå och trösta oss med en god bulle från det svenska bageriet.

En trevlig helg önskar vi och grattis alla studenter!

/ Johan & Sandra

4 kommentarer:

  1. Ja, det är typiskt kenya och rättegånger.. har själv stått en hel dag och väntat på min tur. När alla andra i salen var klara så hittade dem inte mina papper.
    I dag har vi haft riktig mycket regn, nästan som regnperioden i Rongai kändes det som.. Men det är torrt ute säger bonden så det är väl bara att tacka och ta emot.. Må så gott och trevlig helg.. kram dada linda

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt... men visst, skorna kommer ju att skina Johan!
    Angående trädgårdar ska vi lära er allt vi kan, det går nog rätt fort! :-)
    Tack för det superfina kortet, vi kan inte annat än längta tills när vi får hänga med er framöver. Trädgårdshäng kanske!?
    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  3. Tungt och typiskt......men vi hinner i alla fall spela mer squash innan ni åker hem....
    Pole pole
    Theo med familj

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att det inget blev idag. Hoppas det blir om 2 veckor och att jag snart får se er i Sverige igen. Ha det bra.

    SvaraRadera