måndag 2 december 2013

Efterlängtade högtid.

Nu är den här, efterlängtade advent.
Vi sjöng in den med en adventskonsert i kyrkan igår,
och roligast var nog nästan att så många människor
hade tagit sig dit för att dela den med oss.


Förra veckan samlades vi, 
min mor & mina systrar och jag, 
för att pyssla och förbereda inför högtiden.
Dagarna efter det har jag mest
gått å väntat på att helgen skulle komma
så att jag kunde få sätta upp de där stjärnorna
och köpa in hyacinterna
och tända det första ljuset.







I dessa dagar har vi också många av våra 
nära som fyller år.
I lördags firade vi en av mina bästa vänner
sedan mååånga år tillbaka. 
Hon har funnits där i ur och skur
och hon gör livet lite extra bra genom
att bara finnas till.


Och snart kommer vårt hem att fyllas
utav familjemedlemmar för idag ska vi fira min ena
syster och min andra systers fästman. 
Och inte nog med det, 
här ska produceras julkorv!
Mormors smaskiga julkorv. 
Jag ser liksom Tomteverkstan framför mig...

Det är en traditions som vi började förra året,
just att göra den tillsammans. 
Bara det att förra året fick vi aldrig 
möjlighet att äta den där korven för 
plötsligt bar det av till Kenya.
Ja, i veckan som gick var det exakt ett år sedan vi 
fick  beskedet... Ni har fått en pojke.


Där och då tog vårt liv en hastig vändning!
Men faktum var att moderskänslorna infann sig på studs.
Det är nog det jag kommer ihåg mest, det och
känslan av lugn över att lilla Seth (som han hette då)
var vår son. Och att det bara var så
naturligt och självklart.
Oslagbar känsla.


Bäst att göra ett sista ryck innan gästerna kommer.
Önskar er alla en härlig och njutbar adventstid!

Kram // Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar