onsdag 11 december 2013

Från foto- till familjegran.

I bilen igen mot nya mål.
Trysil den här gången. Efter övernattningi Värmland 
med fin service och go'fika (värdinnan vet allt hur svag 
Johan är för de där vaniljhjärtanen) så
har vi också hunnit med rast
å lek på Max i Karlstad.
Men nu rullar vi.

Det har blivit
något av en tradition den här Trysilresan. Vi 
började när det var bara vi, paret Cederholm och paret Grahn. 
Nu, 6 år och 5 barn senare är det familjen Cederholm & 
familjen Grahn som invaderar stället. 
Och det är ganska perfekt
måste jag säga att få ladda upp inför
julen med lite lugn och ro.

Inte bara för att Johans mest
hektiska arbetsdagar ligger framför utan
över huvud taget för att få stilla sig lite, dra ner på det där tempot en del och låta det sjunka in att julen faktiskt
är här. Och så tror jag det är det ganska nyttigt att vara utan
Internet i några dagar. Att få vara lite så där lagom
otillgänglig. Sen vet jag att våra män är 
tacksamma för alla mil de kan få i sina
ben innan Vasaloppstarten...







Jag är inte särskilt pysslig av mig, det vore synd att säga. 
Men jag blev så vansinnigt sugen på att göra en sån där 
fotogran man kan se lite här å var. Alltså en som 
består av bilder uppsatta på väggen i form av en 
gran. Så Will har fått sig en på sitt rum.
Den består av bilder på honom själv,
på oss som familj,
på en del av hans kenyasvenska kompisar
och på några av hans favoritdjur.
Granen har till och med fått en julgransfot och 
stjärna på toppen :). Lite lagom pyssligt för en sån som mig.






Ja, nu närmar vi oss 
Norska gränsen så vi säger hej så länge 
och önskar er alla trevlig lucia och en fin tredje 
advent och mys å pys alla dagar där utöver!


Kram // Sandra

2 kommentarer:

  1. Hälsa Norge från mig.. Va duktiga och förnuftiga ni är som väljer bort julstressen och gör sådana här turer. Lyckliga barn med sådana föräldrar. kram

    SvaraRadera
  2. ha det superhärligt... och du, granen blev ju hur fin som helst, gillar!
    Kram till er alla!

    SvaraRadera