tisdag 17 december 2013

En vinter senare.

Idag är det exakt ett år sedan vi lämnade Sverige och flög till Kenya och vår son som väntade där.
Alltså allt som vi har fått vara med om under det här året... ofattbart.

För någon vecka sedan satt jag på golvet med Will i mitt knä och plötsligt, som en blixt från klar himmel, gick det verkligen upp för mig att jag har fått med mig en del av Afrika hem. Mitt hjärta har alltid slagit lite extra för Afrika, säkert på grund av att jag har haft fina barndomsdagar upplevda där, och jag har alltid drömt om att få återvända dit lite nu och då. En dröm som nu har gått i uppfyllelse. Men att få med mig en bit av Afrika hem - det är en dröm jag inte ens visste att jag hade. Och ändå har den slagit in. Det måste finnas nån som känner mig väldigt väl...

En liten fjällsemester har vi ju också hunnit med under det här året :). Och fjällsemester för vår del innebär inte heldagar i slalombacken - nej, nej, nej. Det är mat och fika och mys och pulka-åkning. Skidåkandet står mest männen för och då endast på längden.








Vi önskar att vi hade kunnat ta med lite av det vackra vinterlandskapet hem. Håller tummarna för att vi ska få lite av det här i våra delar av landet också. Om inte till jul så åtminstone till det stundande bröllopet om några veckor... hoppas hoppas.

Kram // Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar