söndag 20 oktober 2013

Älgjakt

Under vår vistelse i Kenya var det vissa saker som man längtade lite extra efter. Jag brukar sätta upp mål för saker och ting och gjorde så även i Kenya. Om vi får tid i domstolen då så kan vi kan åka hem då... o.s.v. Det mesta missade jag som ex: den svenska sommaren, kräftfiske och bockpremiär. Men när allt detta missades så var älgjakten det stora målet. Det är för mig en utav årets höjdpunkter. 




Will följde med för att titta på älgarna som vi skjutit. Han passade på att klappa dem samtidigt som han sa mmmm, åhhhh, för de har ju så mjuk och mysig päls... Will´s kusin Carl satt med på pass igår när hans pappa Daniel sköt en kalv. Jag ser fram emot den dagen när Will blivit så stor så att han kan följa med och jaga. I dagsläget känns den dagen ganska avlägsen då tystnad är av största vikt för att eventuellt kunna fälla en älg. Det får nog vänta 3-4 år så där...

Will och mamma gjorde ändå sitt bästa för att jag skulle komma i stämning inför älgjakten.




När jag kom hem från jobbet en dag, hade de lagat pastaälgar till middag. Sedan fick jag även en påse viltsnacks korvar att ha med på jakten. Vilken fin överraskning för en jaktidiot som mig!

Jag är väldigt glad och tacksam att vi hann hem till älgjakts premiären. Det är verkligen balsam för själen att få sitta ute i skogen i lugn och ro för att sedan helt plötsligt ha en puls på över 200. Det är en svårbeskrivlig känsla som måste upplevas.

/ Johan.

1 kommentar:

  1. vilken tur att ni hann hem...!
    Och vi får hoppas att will är med när hans pappa skjuter en älg framöver!

    SvaraRadera