fredag 28 december 2012

En härlig dag.

Idag var en stor dag i vårt liv. Ja för hela familjen Cederholm var det en stor dag. Det yngsta nyförvärvet har kanske inte helt fattat detta ännu, även om man märker på honom att han är tillfreds och harmonisk.

Vid lunchtid idag var det dags att äntligen ta med vår lille son hem till vår lägenhet. Det har gjort så ont i hjärtat varje kväll när han stått vid dörren och gråtit när vi gått hem. Nu var det dags för nya äventyr, att se något annat än "bara" barnhemmets miljö. Visserligen fick han en liten föraning redan igår när vi var på den obligatoriska läkarundersökningen och åkte safaribil. Läkarundersökningen gick jättebra. Frisk som en nötkärna, men det gjorde lite ont i fingret när syster stack i nålen.

Väl hemma i lägenheten idag så var det dags för en något försenad sovstund. Det var lite svårt att komma till ro, men när mamma höll handen och klappade mig på ryggen så somnade jag i mitt nya rum. Därefter var det dags att sitta på pottan, precis som vanligt. Vi fick också tillfälle att inviga den nya bärselen. Jag satt på pappas rygg när vi gick och handlade lite i snabbköpet.

Innan klockan började närma sig sovdags, blev det även ett härligt bad i baljan. Hela badrumsgolvet blev blött, men vad gör väl det? Därefter var det hög tid att koppla upp sig på skype och visa upp mig för mina mor- och farföräldrar m.fl. Det var jättekul att vinka till dem ända tills jag somnade i mammas famn.





En härlig dag!

Sov gott // Johan, Sandra och Will

11 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN! Vilken härlig känsla det måste ha varit för Will att äntligen få följa med mamma & pappa hem och inte behöva stanna kvar innanför dörren på barnhemmet! Lycka till Johan, Sandra och Will

    SvaraRadera
  2. UNDERBART:)!!!! Blir rörd till tårar! Längtar till er ALLA 3:)! Fint namn med, passar honom utmärkt! Massa kramar & love ifrån oss!

    SvaraRadera
  3. Åh äntligen! Visst är det en fantastisk känsla! Mångakramar till er från oss.

    SvaraRadera
  4. fantastiskt... blir så glad och varm i hjärtat för er skull! Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Så underbart...känslan är obeskrivbar,eller hur. Ni har fått världens finaste julklapp!
    Stort grattis från familjen Junge i Landsbro

    SvaraRadera
  6. Åh, det är så roligt att få se en liten glimt av er nya vardag genom bloggen! Man blir liksom helt rörd och glad! :)
    God fortsättning och gott nytt!!
    Kram Julia, och familjen hälsar!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt.... Det är så roligt att läsa att allt går bra för Er!
    Kram till Er alla !

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilken lycka när han fick följa med er från barnhemmet och ni får börja leva som en riktig familj.Jag gråter av glädje. Ha det bra alla 3-

    SvaraRadera
  9. Spännande och Härligt!!! Det är så roligt att få följa er! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Fastän jag inte känner er, så har jag hamnat här i er blogg och följt era inlägg. Idag måste jag erkänna att en glädjetår rinner utför min kind!
    Vilken lycka!
    Kram till er alla!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Underbart! <3 Vilken otrolig lycka! Stor kram från mig

    SvaraRadera